Úvod do hledání, odkazů a linkbuildingu (kapitola 1)

ultimate-guide-to-link-building

Hola! Vítejte v první kapitole knihy Ultimate Guide to Link Building, vánočním dárkem od drahého manžela Adama.

Dávám se do čtení a aby se mi anglická písmenka po blížícím se porodu nedostala z hlavy, otvírám pro sebe i pro vás seriál poskládaný z výtažků máty, konopí a jitrocele. Tedy pardon, z jednotlivých kapitol. 🙂

„A link is a connection from one web resource to another,“ začíná první kapitola citací z World Wide Web Consortium (W3C).

Web tvoří triliony jednotlivých stránek a souborů. Jednotlivé dílky obrovského puzzle, které drží pohromadě 2 věci: obsah a odkazy. Odkazy mají tu moc, že nás v jednom momentě dovedou na úplně jiné webové stránky, než kde jsme byli ještě před chvílí.

A čím více jich vede na blog či webové stránky, tím jsou úspěšnější. Úspěšnější v očích koho? Nejen v očích lidských, ale i robotích.

Jak to všechno doopravdy začalo?

V roce 1991 se narodila první webová stránka. Nikdo na ní v tu dobu neodkazoval. Jak by také, když žádná jiná stránka neexistovala. Dnes už je její odkazový profil úplně jiný. 🙂

První 10 nesetříděných odkazů z Majestic

První 10 nesetříděných odkazů z Majestic

Tenkrát Google neexistoval. Nikdo nic nikde nehledal. Nikdo nepotřeboval být na webu první. To musel být klídek. 🙂

Dnes je téměř pro každý byznys důležité být ve vyhledávačích vysoko. Jak moc vysoko? Kdy? Na co? To už nejsou otázky pro první kapitolu. 🙂

Vyhledávače si postupně začaly vymýšlet faktory, které ovlivňují úspěšnost jednotlivých stránek. Mezi nimi jsou i vychvalované a zatracované odkazy.

Strýček Google přišel s volebními hlasy

„Přemýšlejte o odkazech jako o volebních hlasech,“ přišel Google s myšlenkou a připravil tak půdu pro jeden z nejdůležitějších faktorů. „Který se přeci jen tak neobalamutí,“ myslel si naivně strýček.

Linkbuiding se rozdělil na 2 tábory. Hodné (white-hat) a zlé (black-hat) bojovníky. Hodní bojují za pravdu a lásku na internetu. Zlí naopak kopou kolem sebe, bez ohledu na následky. Otravují a spamují. A tak také kazí život těm hodným. 🙂

Buďte na webu hodní!

Myslete na uživatele a nevoďte je na weby, kde se jim nebude líbit. Místo toho přemýšlejte nad obsahem svého webu. Nekopírujte. Mějte rádi své zákazníky. Přemýšlejte, co potřebují. Nehoňte se za velkým množstvím zpětných odkazů. Jděte za kvalitou, ne kvantitou. A kvalitní odkazy si „vydělejte“ tvrdou prací. Správně, katalogy nejsou to pravé ořechové.

Máme za sebou první kapitolu na rozehřátí. Těším se na další a doufám, že vy také.

Pěkný večer, Míša

 

O čem ještě píšu

Napište nám komentář