K 15. 11. 2016 byl provoz bohužel Serpa ukončen.
Serpo.cz je byl nástroj od Jirky Koutného. Jestli používáte Collabim, pak Jirku určitě znáte a tušíte správně, že mladší bratříček Serpo.cz stojí za to. Já si ho oblíbila po několika dnech používání.
V čem se liší Serpo.cz od Collabimu?
Collabim je SEO nástroj a sledujete v něm především vlastní web a vámi zadaná klíčová slova. V Serpu analyzujete konkurenci v SEO i PPC na klíčová slova, která jsme pro vás předem připravili – vypůjčeno z tehdejšího FAQ SERPO.cz.
Obsah
ToggleSerpo.cz analyzuje váš web a špehuje konkurenci v PPC a SEO, v placených a neplacených výsledcích vyhledávání na Googlu i v Seznamu.
Serpo.cz má pro své analýzy v databázi 2 000 000 klíčových slov, 14 000 000 inzerátů, 150 000 000 přirozených výsledků a aktualizace každých 14 dnů.
Když zadáte doménu, nástroj již pracuje za vás. Serpo.cz ze své databáze nejhledanějších frází najde ty, na které má vložená doména zajímavé umístění. U obou vyhledávačů stahuje první 4 stránky výsledků a inzerátů. Výchozím městem pro hledání na Google je Praha.
Jako SEO specialistka pracuji v částech, které jsou určeny pro analýzy neplacených výsledků vyhledávání. Pokud jste na tom podobně, nástroj si zamilujete protože umí:
Podobně jako SEO specialisté, i PPCčkaři si přijdou na své.
Na co jsem zatím Serpo.cz použila nebo si umím představit jeho využití pro SEO?
Velmi rychle vím, jak si stojí web mého klienta či jeho konkurence ve vyhledávačích. Na jaké fráze stránky optimalizuje. Mám tak první podklad a inspiraci pro analýzu klíčových frází.
Až se některý z našich klientů bude chystat na redesign webu, Serpo.cz určitě využiji na jednu z prvních rychlých analýz. Jak si web stojí aktuálně ve vyhledávačích? Když se bude hýbat se strukturou nebo obsahem, které stránky by měly zůstat na svém místě s podobným obsahem – pokud nechci přijít o pozice?
S tímto nástrojem můžete například analyzovat velký diskusní web a hledat vhodné stránky pro zapojení se do konverzace. Nebo se mohu podívat na konkurenci, zjistit zajímavé fráze a pustit se do přípravy nového obsahu pro vlastní web.
Můžete udělat export klíčových frází pro SEO a pokud pro zadaný web běží i PPC, vidíte, jaké jsou cílové stránky pro SEO a jaké pro PPC. Pokud v PPC uvidíte, že cílíte často na úvodní stránku a přitom je v přirozených výsledcích umístěna specifická stránka, můžete popřemýšlet o změně. 🙂
Rank je LOG10(hledanost) * násobitel (1 pro pozici 1 až 3, 0.7 pro pozici 4 až 7 atd.). Je to prostě jednorozměrné číslo, které používáme pro stanovení, jaký „užitek“ dané KW webu přináší. Můžeš si podle toho ten excel seřadit, případně podle toho dělám sumu v kontingenční tabulce, když si fráze seskupuju např. podle cílové stránky.
Aktuálně to není pro nás až tak prioritní. Oba nástroje jsou postaveny na trochu jiných technologiích, takže propojení není úplně jednoduché.
Máme spoustu dat, která dáváme do exportů. Problém je ale v tom, že běžní uživatelé prostě exporty nedělají a chtějí mít důležité reporty přímo v rozhraní aplikace. Děláme teď třeba supr nástroj, který by ti měl umožnit inspirovat se u konkurence při tvorbě nového obsahu pro tvůj web. Párujeme při tom automaticky tematicky podobné stránky tvého webu se stránkami na webech konkurence a porovnáváme klíčová slova.
Google nám teď (opět) hodil klacek pod nohy s tou clusterizací Google hledanosti, což musíme taky nějak rychle vyřešit. Mimo to se už dlouho chystáme na zobrazování historických dat. Jak se souhrnně měnily pozice vybraného webu v čase, jaké zapínal a vypínal PPC kampaně atd. Všechna data máme, jen je začít zobrazovat.
Podívej se do přílohy na TOP 200 webů podle počtu KW, na který se zobrazují v Google do 15 pozice. Je to včetně subdomén. Nevím, jestli je možné určit nejčastější téma. Velká je Heuréka a další srovnávače a e-shopy. Je tam i dost obsahových webů na různá témata (emimino.cz vs. penize.cz). Zatím jsme žádnou zásadnější „vyhraněnost“ naší databáze frází neobjevili.
Jirko, děkuji Ti za odpovědi, ať se daří.
Podívejte se na online webinář:
Po předchozí dohodě
Lady Virtual (Míša Vránová Matanelli)
Slavňovice 39, Stádlec
okres Tábor, 391 61, Jihočeský kraj
IČ: 76342280
DIČ: CZ8261013596