Víkendový SEOloger: Setkání SEO konzultantů pod vedením Pavla Ungra

ladyvirtual-seologer-nazivo-2017-martin-šimko

O víkendu (5. – 7. 5. 2017) proběhla komorní akce s názvem SEO loger naživo aneb Co se děje když jsou SEO konzultanti off-line. Víkendovou SEO vzdělávací akci pořádal marketingový odborník na volné noze, Pavel Ungr. Organizuje pravidelná odpolední setkání na aktuální SEO témata a vícedenní setkání naživo v hotelu bylo přirozeným vyústěním.

67 lidí si přijelo poslechnout 5 řečníků a naučit se, jak nakopnout návštěvnost z přirozeného hledání. Nejen to. Pozdravit se osobně a popovídat si o SEO, dětech, lásce a o životě. Jeli jsme celá rodina, včetně Velké a Malého. Akce byla „pet and kid friendly“. Pro nás hodně sympatické.

Přednášky a řečníci

Sobota byla vyhrazena 4 přednáškám a 1 panelové diskuzi. Těšili jsme se na Karla Hladiše z Inizia (a čerstvě i z Collabimu) a jeho přednášku Jak využít data pro zlepšení obsahu webu. Po něm přišli na pódium Martin Šimko a Maru Šťouračová z agentury RobertNemec.com. Filip Podstavec, zakladatel nástroje Marketing Miner, měl přednášku na technické téma. Dozvěděli jsme se, co jsou access logy a jak je využít pro SEO. Poslední přednáška patřila Zdeňku Dvořákovi a jeho tipům, jak získávat odkazy bez placení.

Karel Hladiš: Jak využít data pro zlepšení obsahu

Pokud neznáte, používejte doplněk Search Analytics for Sheets. Společně s ImportXML a VLOOKUP si můžete data z Google Search Console obohatit o další metriky (klíčová slova, domény, titulky, H1…). Data si pak seskupit dle témat a udělat si menší klíčovku nad daty z webu.

Karel zmínil hodně zajímavých informací, ale bohužel neukázal žádnou praktickou ukázku, to je škoda. I tak myslím, že dokázal navnadit k začlenění některých zmíněných tipů do zajetých procesů přítomných diváků.

Vyzkoušejte funkci zmiňovaného Search Analytics for Sheets

  • Spojujte s dalšími daty, které máte (How to Use Search Analytics in Google Sheets for Better SEO Insights).
  • Hledejte vzory úspěšných vs. neúspěšných stránek.
  • Každou změnu zaznamenávejte a kontrolujte výsledky.
  • Zjišťujte třeba, o čem dalším psát na blogu.
  • Věnujte se dotazům na druhé a třetí stránce. Jsou to teoreticky „úspěšnější“ dotazy.
  • V Search Console se naučte pracovat s přehled s obrázky. Vhodné měření dosahu v SEE fázi a testování, optimalizujte obrázky, mimifikujte, sledujte změny.
  • Propojte Google Search Console a Google Adwords, umožňuje to ukládat historická data (starší než 3 měsíce). Také víte, která klíčová slova jsou úspěšná v PPC, ale ne v SEO.

Co zjistit z Google Analytics pro SEO?

  • Které stránky mají dobrý provoz, ale vysokou míru okamžitého opuštění
  • Stránky které dobře fungují mimo organic
  • Stránky, které se pomalu načítají
  • Dotazy v interním vyhledávání – nehledají něco, na co by už měla být vstupní stránka?
  • Můžu si zjistit, které stránky jsou 404, prevence proti broken linkbuildingu
  • Úspěšné vstupní stránky z dob minulých. Co bylo navštěvované v roce 2016?

S čím si v Google Analytics pohrát?

  • Zpřesnit měření míry okamžitého opouštění (bounce rate)
  • Měřit hloubku rolování (scrollování) – vidím, co bylo dobré, kde lidi dorolovali do 70 %
  • Zpřesnit čas strávený na stránce
  • Měření mikrokonverzí (newsletter, stáhnout, atd.)
  • Naučit se používat regulérní výrazy
  • Posílat data do vlastních dimenzí (třeba do kategorií na blogu)
  • Naučit se číst v nejčastějších konverzních trasách a zjišťovat jaké kanály, jaké vstupní stránky, jestli tam stojí organic, ppc, které kanály uzavírají konverzní trasu.

Zmíněné nástroje a weby

Pokud vám to nestačí, naučte se „erko“. R v SEO pomáhá:

  • detekovat anomálie,
  • analyzovat výsledky testů,
  • zjišťovat příčiny,
  • vypočítat interní pagerank,
  • předpovědět návštěvnost,
  • atd.

Maru Šťouračová a Martin Šimko: Featured Snippets

Aneb Jak pomoci Googlu „vykrádat“ náš obsah, přednáška od Maru a Martina z agentury RobertNemec.com. Co jsou Featured Snippets a proč jsou užitečné?

Featured Snippet je odpověď na dotaz uživatele v Google. Zobrazuje se nad výsledky vyhledávání Google. Je extrahována z webové stránky a obsahuje název a adresu URL stránky.

  • Jsou v tom prachy, ušetříte za PPC – Ve Featured Snippetech leží prachy. Jednoduše spočítáte kolik. Vynásobte si měsíční hledanost klíčového slova krát cenu za proklik (CPC AdWords). Získáte měsíční hodnotu Featured Snippetu, dostanete se k orientační roční hodnotě, kterou byste zaplatili za PPC. Může se vám podařit porazit konkurenci, i když jste v SERPu třeba pátí.
  • Zvýšíte provoz – Nárůst provozu může být až o 20 – 30%.
  • Chytrá domácnost – Dělejte je, Google Home se blíží. Nebo mají chytré hodinky.

Druhy snippetů:

  • text (např. Co je PPC)
  • bodový seznam (zatím ne v CZ serpu)
  • tabulka (zatím ne v CZ serpu)
  • videa (není jasné, zda to patří do Featured Snippets)

Jak dostanete Featured Snippety do vyhledávání?

  • Udělejte si analýzu klíčových slov, cílenou na dotazy, které začínají „co je…“
  • Udělejte si analýzu konkurence, průzkum z hlediska využití Featured Snippets (marketing miner, moz, semrush nebo manuálně). Kde Featured Snippets není, máte větší šanci.
  • Do FS se dostanete nejlépe, když budete mít výsledek v organiku v první pětce.
  • V americkém SERPu se objevují i diskutabilní témata, ale zatím je to spíše objektivní.

Zajímavé články o Featured Snippets

Filip Podstavec: Server logy a jak je využít pro SEO

Filip zvolil technické téma. Mluvil o souborech accesslog. Ty pokrývají mnohem větší část webu, než třeba nástroje Screaming Frog a Search Console.

Zmínil následující postupy a nástroje:

Logy vám můžou dát odpověď na otázku, které stránky jsou nejnavštěvovanější roboty. Nemá to nic společného s tím, co je v Google Search Console. Dále to slouží k analýze stránek na webu. Můžete třeba přijít na to, že na stránky s velkým počtem odkazů (interních nebo externích) nechodí googlebot. Proč? Co je špatně? Kam chodí člověk, tam chodí i bot.

Filip mluvil o:

  • rozdílu Disallow:/soubor/ vs. <meta name=“robots“ content=“noindex, nofollow“> – v prvním případu robot okamžitě ví, kam na webu nemá chodit, ve druhém musí do stránky dojít, aby zjistil, že nemá indexovat. Tímto chováním lze tak propálit Crawl Budget (neboli čas alokovaný pro váš web).
  • parametrických URL adresách – Podívejte se do Search Console. Jaké parametry na webu prochází? Je dobré si sednout a zjistit, co a jak. Není tam něco, nad čím se pálí čas? Pokud jo, blokněte v robots.txt.
  • Avoid Thin Content for Better Google Rankings – třeba prázdné kategorie v e-shopu. Snižuje se Crawl Budget – časová jednotka. Kolik toho dokáže projít na odezvě serveru (time to first byte)

Zdeněk Dvořák: Tři konkrétní postupy, jak získat odkazy bez placení

Motivace je klíč bylo motto přednášky. Nejvíc se mi líbila Zdeňkova taktika číslo 1. Pro B2B klienta z nudného oboru a bez obsahu vymyslel způsob, jak získat hodnotné odkazy bez placení.

Pro web svého klienta získal odkazy z obcí. Jak? Poděkoval jim za využívání služeb. Oslovil 27 obcí. Akce trvala 15 hodin. Jaká byla úspěšnost? Více, jak 50 %.

Podívejte se na konkrétní odkaz, který Linki.cz pro svého klienta získal:

Panelovku jsem bohužel neviděla, Velká byla v tu dobu v konferenčním sále se mnou. Vydržela poslouchat Zdeňka pod podmínkou, že ji budu malovat imaginární „kočičku, pejska, zajíce“ na záda, kytičky a hvězdičky na ruce, číst knížku o prasátku Pepě, chodit s ní po kabelu jako po „Montessori“ elipse, poskakovat s ní po stole.

Řekli o akci

Pavel Ungr může být s akcí spokojen. Reakcí bylo pár, zato všechny pozitivní.

  • Díky za #seologer, mám skvělý pocit a to se podařilo hlavně díky vám, skvělým účastníkům a neméně skvělým přednášejícím. Díky! Pavel&Alča – pořadatel a kytarista Pavel Ungr a asistentka Alena
  • „Skvela prednaska o featured snipetech od martina a maru z agentury Roberta Nemce 🙂 #seologer“ – Michal Mojžíš
  • „Bylo to super! Těšíme se na příště :)“ – konzultantka Martina Osobová
  • „Pokud bych to měl shrnout, považuji SEOloger naživo za povedenou akci a pravděpodobně bych se na nějaký příští termín opět přihlásil.“ – vývojář Jan Polzer
  • „Moc dekuji organizatorum, prednasejicim a vsem ucastnikum za takto povedenou akci. Doufam, ze se bude opakovat brzo. #seologer“ – linkbuilder Miroslav Hamsa
  • „Seologer naživo, jediná akce, kde při networkingu poznáte kolegy s jejich partnery, dětmi a domácími mazlíčky. Milé. #SEOloger family“ – František Vaverka

Pokud vás zajímá SEO a setkávání SEOloger

Choďte na krátká setkání SEOloger, které Pavel pořádá v restauraci Pinta. A počkejte si do příštího roku, Pavel plánuje pokračování. A chystá se zvednout laťku výše.

Sledujte

Další články na téma SEOloger 2017

O čem ještě píšu

Napište nám komentář

    • TomL
    • 11.6.2017

    Díky za pěkné shrnutí 🙂

    • Zdeněk Dvořák
    • 17.5.2017

    Díky Radku za upozornění. Příbor to má dobře, je to vidět i ve zdrojáku. Je to chyba v nastavení přesměrování verze bez www na serveru.

    • Lady Virtual
    • 9.5.2017

    Díky za doplnění Radku.

    • Radek Hojgr
    • 9.5.2017

    Nejdříve je telefonicky obvolal a jakmile měl domluveno, tak jim jen poslal kde co mají jak umístit. Ten text byl kompletně připravený tak, aby se to zbytečně nikde nezadrhávalo.

    • Lady Virtual
    • 8.5.2017

    Ahoj, jak je oslovoval tuším, ale přesně to nevím 🙂 Díky za upozornění k Příboru, vidíš, toho jsem si nevšimla. Odkaz jsem odstranila, ať to není matoucí a ponechala pouze náhled.

    • Radek Strouhal
    • 8.5.2017

    Díky za shrnutí a tipy, hlavně na ten s featured snippety, tohle určitě vyzkouším 🙂

    Asi nevíš, jak přesně Zdeněk oslovoval ty obce, že? Já si nedokážu představit, že jim posílal ten děkovný text s tím, že by to mohli zveřejnit. Bohužel, zrovna na příklad u Příboru vložili url špatně, chybí tam lomítko takže to odkazuje na neexistující stránku :/