Krásný to bylo! SEOloger naživo, na obvyklém místě, v hotelu Skalský Dvůr. Komunitní, tak trochu punkové setkání lidí kolem SEO a linkbuildingu. 4 přednášky, 1 panelová diskuze, příjemné prostředí a kupa fajn lidí. Pavel Ungr uspořádal po covidové pauze setkání SEOloger naživo(t).
Obsah
ToggleJakub Rejnuš je SEO specialista na volné noze. Přichystal přednášku s interním názvem „jak nebýt debil (SEO konzultante!)“. Mluvil o tom, že brzy nebude šance pro nikoho, kdo nemá přesah do jiných oborů. Pokud se SEO konzultant upne jen na „řešení title a meta description“, a nebude se rozvíjet a komunikovat s ostatními lidmi v týmu.
Probral SEO v kontextu:
Reportujme, up to day. Buďme víc projekťáci, méně geekové.
Jak vyžebrat odkazy ze zpravodajských webů efektivně? Ondra Meier je SEO specialistou v Mladé fronta a.s. Pomáhá zvyšovat návštěvnost a zisky největším českým zpravodajským portálům. Mluvil o tom, jak připravují zadání pro copywritery, jaké připravují podklady pro jednotlivé články. Proč je dobré pracovat s FAQ dotazy a jak se staví k emoji v sitelinkách. O Seznam feedu a co (ne)přináší zahrnutí webu do Google News.
Ondra dal tipy, jak se pokusit dostat odkaz ze zpravodajských webů a upozornil na starou známou, ale velmi důležitou věc:
Mějte pro linkbuildingové příležitosti aktivum:
Zdeněk aka Linki.cz. Netřeba představovat. Na SEOloger přijel s přednáškou, co dělat, když si na vás Google posvítí kvůli nevhodným odkazům. (Téměř) všechny odkazy jsou proti pravidlům Google. Zděněk popsal, jak se krok za krokem zbavoval manuální penalizace s pomocí nástrojů Google Search Console, URL profiler atp. Za jakých okolností se vyplatí používat nástroj Disavow links, jak hledat odkazové vzory a najít v nich problém
Platí, že to stojí hodně. A občas se bohužel stane, že klient v dobré víře zaplatí odkazy (případně linkbuildera), copywritera a nakonec ještě musí zaplatit za odstranění článků/odkazů z webů, které Google vyhodnotí jako nevhodné.
S každým zamítnutím ze strany Google byste měli získat více dat. Odkazy likvidujte postupně, třeba vám ve vaničce zbyde dítě.
Zděněk Dvořák
Tomáš a Michal měli prezentaci o tom, co by bylo skvělé vylepšit na nejpoužívanější e-shopové platformě Shoptet. I když si drží prvenství v ČR, má své chyby, které komplikují práci nejen majitelům e-shopů, ale také SEO konzultantům a všem, kteří s administrací pracují. Popisovali mizení popisků parametrických kategorií, problémy s importy a exporty, nemožnost editace stránek z frontendu, které jsou tvořeny parametrickou kombinací atp.
Do panelové diskuze usedli s pivem v ruce pánové Jakub Rejnuš, Ondra Meier, Zdeněk Dvořák, Michal Binka a Tomáš Zahálka.
Probíralo se, jaké zdroje sledovat (blogy Content King, Sitebulb, Ahrefs, Collabim, Marketing Miner, udělat si vlastní web atp.).
Zda je vhodné projít agenturou, inhouse nebo začít rovnou jako freelancer. Na jaké signály si dát pozor. Debatovalo se o tom, co může mít ve finále větší váhu. Zda relevance, autorita nebo odkazy. A jak asi v tuto chvíli funguje signál autorství? Nevíte? Příště pojeďte 🙂
Na závěr přišel Dalibor Jaroš z Collabimu a ukázal novinku v tomto nástroji. Díky všem za super přednášky, fajn večer a speciálně Zdeňkovi za Surfer SEO.
Po předchozí dohodě
Lady Virtual (Míša Vránová Matanelli)
Slavňovice 39, Stádlec
okres Tábor, 391 61, Jihočeský kraj
IČ: 76342280
DIČ: CZ8261013596