Sedím na zahradě, sluníčko pálí, děti prudí. Nerejpu se v záhonech, ale procvičuju prsty na klávesnici. Žádná zahálka.
Vzpomínám na čtvrteční seorestartovací akci. SEO restart 2018 byl k sežrání. Šikovní a zkušení pořadatelé (děkujeme medio.cz) , zajímavé přednášky a inspirativní povídání s kamarády a profíky z online marketingu. O SEO, linkbuildingu, affiliate marketingu i rodinných radostech a starostech. Celou konferencí provázel Filip Podstavec.
Vtipný, chytrý a milý.
Nikdo nečekal, že tomu bude jinak. Nebo ano?
Všechny byly promakané, ale dovolím si zmínit 4 pro mě nejvíce zajímavé.
Michal se snažil nastínit příčiny pomalého webu a jeho řešení. Mluvil o tom, jak uživatelé vnímají pomalé načítání. Co vidí uživatel první na webu se jmenuje First. Ve fázi First Contentful Paint už tam může být nějaký obsah. Třeba první post na Twitteru. Stránka je načtená při Time to Interactive.
Zmínil nástroje vhodné pro měření:
Přímo v Chrome můžete použít volbu Prozkoumat (pravé tlačítko myši nebo klávesa F12) – Network. Přitom si můžete zobrazit i pomalé 3G. Díky tomu jsem zjistila, že u Slow 3G dlouhých 9 s.
No jo, kovářova kobyla!
Google oficiálně doporučuje pro indexaci lazy loadovaných obrázků použít <noscript>, NEBO https://t.co/k4d7plTb5F pic.twitter.com/yz9rM411dQ
— Jaroslav Hlavinka (@neologyc) May 10, 2018
eVisions Advertising s.r.o., Twitter
Prezentace Jak dělat SEO analýzu konkurence pro začátečníky byla informačně hodně nabitá.
Je důležité zjistit potenciál oboru, kde se nacházíte. Díky tomu dokážeme říci, jestli bude optimalizace bude finančně náročná. Milan nabídl odkaz na checklist pro analýzu konkurence: SEO-restart-2018-Analýza-konkurence checklist_final a velký e-book o analýze konkurence (SEO-restart-2018-Analýza-konkurence), který obsahuje podrobný návod krok za krokem. Určitě se podívejte, je to moc pěkná práce.
Richard přišel se zajímavou případovkou. Google začal jejich klientovi Army shop – Armed.cz indexovat duplicitní URL adresy s mřížkou. Opět si dovolím zmínit Jardu Hlavinku a oblíbený tweet na SEO restartu:
Čumíte jak puci a nechápete, že Google indexuje i URL s # ?
Jo, to spousta SEO lidí.
John Mueller vysvětluje, že jde o velmi specifický případ, kdy se rozhodnou URL s # zaindexovat. Viz https://t.co/ZzatMTsKvx #seorestart pic.twitter.com/wS3lhZVTLN— Jaroslav Hlavinka (@neologyc) June 14, 2018
Zmíněný John Mueller ve své odpovědi vysvětluje:
The biggest problem with that site is that it uses „#“ within the URLs — we tend to drop any fragments like that from indexing. It’s pretty rare that we index URLs like that (in the case of this site, we only have a handful of such URLs indexed). In this case, we can render the pages, we just can’t discover and index the URLs themselves. This (using #fragment URLs) is a design-pattern that we’ve discouraged from the start, and we don’t plan on supporting it in the future.
If you know anyone there, feel free to send them here :-). Maybe we could contact sites like this directly as well, but it’s really hard to determine where sites are missing URLs in this way, since sites use #fragment in „normal“ (=navigate to a part of the same page) ways most of the time.
Richard a tým SEO konzultantů z Taste Medio hledali řešení, správným směrem je „nakopnul“ Filip Podstavec. Zmínil, že Google nejspíš považuje URL s # za důležité a proto se je rozhodl indexovat.
Adam Ježek měl přednášku k linkbuildingu a to k roku 2018. Měla jsem v plánu něco k tomu „trendy“ tématu napsat na článek. Ale zjistila jsem, že jsem se „zabrzdila“ v roce 2016. Každopádně mluvit či psát na takové téma chce něco s „wau“ efektem, což je velmi těžké. Dost často to budou jen subjektivní tipy a návrhy.
To ale nevadí.
Adama jsem potkala na 1. blogerfestu, který šikovná dáma a kluci (Iva, Adam a Vláďa) z GetFound uspořádali. Bylo jasné, že zmíněné metody půjdou tímto směrem. Na blogu v článku Linkbuilding v roce 2018: co funguje a na co už raději zapomeňte zmiňují, že Spolupráce s blogy „je to po právu taková linkbuildingová klasika“. Ano, také si to myslím a já osobně bych to nestavěla mezi důležité metody právě pro rok 2018. Už proto, že se hodí jen pro některé klienty. A není mi úplně jasná cílová skupina těchto blogů a bloggerek. Ale může to být jen proto, že pojem „bloggerky“ mám nejčastěji spojený s fešn a fůdem.
Adam řekl: „Nejdůležitější jsou pro nás blogy, blogy mají své čtenáře. Mnohem lepší jsou desítky menších blogů. Spolupracujeme s menšími blogery. Malej blog je dneska malej, ale za nějakou dobu může být jeden z největších v Česku.“
Slyšíš to, Tuhý kořínku? 🙂
Adam poznamenal, že linkbuildingu a spolupráci musí jít klient sám naproti a nečekat, že to za něj udělá samotný linkbuilder. Jak jsem řekla právě do článku od GetFound: „Linkbuilding je pořád nedílnou součástí hodnotících algoritmů vyhledávačů. Spamové a odfláknuté odkazy ztrácejí na váze. Vyhrávají pracněji získané a hlavně přirozené odkazy. Za kterými stojí skutečná “spoluPRÁCE”. Když tvoříte obsah nebo nabízíte něco, co má smysl, máte napůl vyhráno. Díky odkazům na relevantních a důvěryhodných místech můžete přivádět budoucí zákazníky, budovat love brand nebo předávat důležité know-how a informace. A trošičku poradit těm vyhledávačům, kdo je tu fakt dobrej.“
Myslím, že přednáška splnila účel, každý linkbuilder by si měl „sáhnout do kapsy“ pro své nejlepší metody v tomto roce.
Mluvil o problémech po redesignu webu (typicky „vyblité“ 404 všude kolem). Archivujte si URL webů a ideálně i kompletní obsah přes HTTrack Website Copier.
Sbírejte URL adresy ze všech možných doporučovaných nástrojů (Google Analytics, ať víte, kam lidé chodí. Majestic a Ahrefs, ať získáte všechny URL, na které směřují zpětné odkazy). Podívejte se do webmaster toolů (Google Search Console, Seznam Webmaster nebo Bing Webmaster Tools. Používejte SERP vyhledávačů a operátor site:.
Zdeněk má na svědomí pár nástrojů, můžete je najít na jho webu. Na přednášce zmínil: IAWM EXTRACTOR V0.2 BETA. Nástroj vám vrátí až 10.000 URL, které má Internet Archive Wayback Machine v databázi.
Zdeněk přidal tipy k přesměrovací tabulce, která má za úkol zamezit chybovým stránkám. Potřebujeme k tomu Open Refine a Reconcile-csv. Celý metoda byla zajímavá a musím ji vyzkoušet. Jo a používejte vždy jen 301 redirect. Zatím nebylo vymyšleno nic lepšího. 😉
Další informace ze SEO restartu od Zdeňka najdete zde: https://link-brain.cz/seo-restart-2018/.
Nechci propsat celý slunečný den, proto přicházím jen s ochutnávkou ostatních přednášek.:
Ale příště raději přijďte. 🙂
Po předchozí dohodě
Lady Virtual (Míša Vránová Matanelli)
Slavňovice 39, Stádlec
okres Tábor, 391 61, Jihočeský kraj
IČ: 76342280
DIČ: CZ8261013596