Nástroje pro SEO konzultanty
[vc_heading title=“Nástroje pro SEO práci“]
Níže najdete nástroje, které používáme pro SEO a linkbuilding.
Analýza webu a návštěvnosti
Google Analytics
- Google Analytics (zkráceně GA) je nástroj od společnosti Google, který umožňuje vlastníkům webových stránek získávat statistická data o uživatelích svého webu.
- Zdarma
Google Search Console
- Google Search Console je bezplatná služba od společnosti Google, která usnadňuje sledování a správu přítomnosti vašeho webu ve výsledcích vyhledávání Google. Registrace do služby Search Console není k zahrnutí vašeho webu do výsledků vyhledávání Google nutná. Pokud se však zaregistrujete, pomůže vám to porozumět, jak Google váš web vnímá, a budete moci optimalizovat výkon svého webu ve výsledcích vyhledávání.
- Zdarma
Příprava analýzy klíčových frází
Připravujete analýzu klíčových frází? Kromě standardních nástrojů Sklik a AdWords využívám následující nástroje a programy.
Rank Tracker
- Pomáhá analyzovat klíčová slova, hlídat pozice, monitoruje konkurenci, URL vstupních stránek, sleduje různé vyhledávače a lokality, atd. Součástí jsou i reporty.
- Placený
Excel
- Placený
OpenRefine
- OpenRefine slouží k získávání, čištění a úpravě dat. Jedná se o nástroj, ve kterém provádíte operace na datasetu. Pokud máte větší datasety, poslouží lépe, než Excel.
- Pokud potřebujete poradit s OpenRefine, obraťte se na Filipa Podstavce, je nejlepší.
- zdarma
MarketingMiner
- Marketing Miner je takový data miningový MacGyver pro online markeťáky. Z jednoduchého vstupu dokáže získat užitečná data pro byznys uživatele.
- O MarketingMineru jsem napsala několik článků. Samotný nástroj najdete zde.
- Placený
Übersuggest
- Zdarma
Konkurence a klíčová slova
Serpo
- Napsala jsem článek: Analýza konkurence z pohledu SEO nebo PPC? SERPO!
- Collabim je SEO nástroj a sledujete v něm především vlastní web a vámi zadaná klíčová slova. V Serpu analyzujete konkurenci v SEO i PPC na klíčová slova, která jsme pro vás předem připravili – vypůjčeno z FAQ SERPO.cz. Serpo.cz má pro své analýzy v databázi 2 000 000 klíčových slov, 14 000 000 inzerátů, 150 000 000 přirozených výsledků a aktualizace každých 14 dnů.
- Placený, velmi omezeně zdarma – tarify
Struktura a on-page faktory
Když potřebujete dokonale poznat strukturu webu. Pomocí následujících programu získáte seznam všech URL adres, na které vede odkaz a vyhledávač se na ně tak mohl v rámci interních odkazů přímo dostat.
XENU
- Základní verze zdarma
Screaming Frog
- Základní verze zdarma
Vizualizace struktury
XMind
- Zdarma
Coggle.it
- Placený
Sledování zmínek na webu
Sledujte zmínky o vašem webu, produktech a službách. Nebo špehujte vaší konkurenci. Nastavte si automatizovaný monitoring zmínek dle návodu Martina Šimka.
Která data se vyplatí sledovat
- Vlastní brand / domény
- Konkurenci
- Klíčové fráze z vašeho oboru
Nástroje
Analýza odkazového profilu
Majestic
- Placený
Ahrefs
- Placený
Evidence odkazů
Potřebujete evidovat odkazy, dělat si malé analýzy klíčových frází? Sledovat konkurenci, obsah na vašich stránkách a nalézt zajímavé weby pro linkbuilding či vaši konkurenci?
Collabim
- SEO nástroj pro analýzu webu a reportování od Jirky Koutného. Collabim je pomůcka, se kterou by se měl kamarádit každý web.
- Placený
Rozšíření do Chrome
Chcete si něco rychle zjistit na webu? Nemusíte vždy volat vývojáře či programátora. Vystačíte si s tímto rozšířením.
Web developer
- Chcete si něco rychle zjistit na webu? Nemusíte vždy volat vývojáře či programátora. Vystačíte si s tímto rozšířením.
- Zdarma