Na Marketing Festival jsem chtěla a moc. Tolik libozvučných jmen, slibujících opravdu velkou akci. „A kdo z účinkujících dorazí, tak dorazí, kdo ne, bude mít smůlu“, říkala jsem si. Vždyť na festival Hip hop kemp také každý rok někdo nepřijede. A pokazí se tím zážitek? Určitě ne. A navíc, na Marketing Festivalu jsem nemusela očekávat mobilní toi-toiky, ale zázemí Janáčkova divadla.
Spousta lidí už do Brna odjelo ve čtvrtek, tak jsem mohla s Adamem z pohodlí domova sledovat informace a zprávy, co koho v Brně trápí nebo naopak těší a psychicky se připravovat na páteční odjezd.
V pátek se nám povedlo dorazit později. Au! Věřím, že to bylo asi to nejhorší, co nás na Marketing Festivalu potkalo. Organizátorovi celé akce Jindrovi Fáborskému patří velký dík.
Kdo mě na konferenci nejvíce zaujal?
Obsah
TogglePodívejte se na prezentaci Cyruse. Tenhle milý chlapík v prezentaci zmiňoval změny v hledání Google. Hledání a s tím spojené SEO se stává více a více zábavnějším, komplexnějším a sofistikovanějším oborem, na který cvičené opičky nejsou připravené.
Klíčová slova sami o sobě nemají váhu, důležitý je kontext. Informace, která je logická, ale v České republice stále mnohými zanedbávaná.
Zmíněn byl také čím dál významnější singál v podobě autorit. Tedy významnost odborníků v jakémkoliv oboru, kteří odpovídají na časté dotazy uživatelů napříč celým internetem.
Cyrus samozřejmě nenechal suchou nit na zpětných odkazech, které prostě nemá cenu vyrábět a ani se pokoušet nabízet je klientům a tím jim pomalu ale jistě škodit. Je tedy na čase stát se autoritou. Vždyť co jiného se na tom světě dá dělat?
Důležitost sociálních metrik, strukturálních dat, mobil versus desktop a rychlost jsou další klíčové z přednášky Cyruse.
V prezentaci Michael King mluvil o stahování hledaných frází do Google Analytics v minulosti. Zlom nastal v listopadu 2011, kdy Google oznámil bezpečnostní opatření v podobě HTTPS a své slavné Not Provided. Vlastně to bylo štěstí, jinak bychom o dva roky později přišli o zajímavou přednášku o vývoji tohoto „bezpečnostního opatření“ a o reakcích Michaela:
A má proto pár důvodů, mezi důležité patří:
Je důležité uvědomit si, že s Not Provided nedochází k žádné katastrofě, ale spíše vysvobození od někdy až patologického sledování samostatně stojících a tím pádem nic neříkajících klíčových frází.
Že King rozumí nejen marketingu dokázal na sobotní party v Metru. Motherfucker!
Staré známé „Obsah je král“ zopakovala Kate Morris ve své přednášce. Obsah není jenom text, ale také obrázky, videa, zvuk, webináře, hry, atd..
Díky unikátnímu obsahu máte zaručené zvýšení návštěvnosti, sdílení v sociálních sítích, růst konverzí, zvýšení důvěryhodnosti značky. Kate apelovala na to, že žádná společnost nebo produkt by neměl být považován čistě za nudný. Stejně tak výmluvy jako: je to moc práce, všichni všechno už řekli a napsali nebo nevím, co psát, neobstojí. Skutečný business je tvrdá práce. Jednoduché řešení – dělejte to jinak a lépe, než konkurence.
Pište všechno, co vás napadne. Mluvte o tom s ostatními a poslouchejte jejich názory a myšlenky. Třeba s vlastní mámou, radí Kate. Je mimo obor a má vždy velmi zajímavé nápady (a mimochodem maminky mají vždycky pravdu). Filtrujte informace atd.
Vše bylo staré a známé, ale opakování je matka moudrosti. Dělejte věci lépe nebo je nedělejte vůbec.
Posledním pátečním vystupujícím byl Marek Prokop a jeho propojení SEO, UX a copywritingu. Mě jako vždy nezklamal. Zazněla i jeho věta: „kupujte odkazy od toho, kdo je neprodává“.
Mluvil o dobře propracovaných personách a o metodice uživatelských scénářů. Je potřeba jít více do hloubky, zjistit, co uživatelé dělají, jaké mají cíle, v jakém kontextu něco chtějí a hledají.
Tři rady na závěr:
V sobotu ráno nás na podiu čekala (ano, nás s Adamem bohužel zase „čekala“) Gillian Muessig s přednáškou o budoucnosti inbound marketingu a propojování marketingových aktivit.
Sdílejme hodnoty, cíle, zkušenosti. Budujme komunity, podporujme, vzdělávejme, dodávejme relevantní informace. S emocemi, inteligentně. Off a online světy neexistují samostatně.
To jsou všechno hesla, která zazněla z úst charismatické „SEO mámy“. Gillian je mimochodem matkou Randa Fishkina a Evana Fishkina, který zakončil celý Marketing Festival 2013.
Přednáška Neila Patela byla o obsahovém marketingu a konkrétně o úspěšném firemním blogování. Mluvil o tipech pro články, které vám pomůžou dosahovat cílů, které si ve firmě stanovíte.
Důležitým nástrojem pro návštěvnost je pro ně sociální síť Twitter. Jedničkou je ale blog. Je to něco, co můžete řídit a kontrolovat.
Zmínil Aweber – nástroj, který posílá informace o novém příspěvku.
A Neilovi rady? Vytvářejte obsah, který vzdělává a u toho buďte pořád úchvatní :). Obsah, ke kterému se budou lidé vracet (např.: manuály). Testujte barevnost infografik. Vždy se snažte zaujmout návštěvníka a hezkou grafikou ho přiveďte ke konverzi.
Neila na konci prezentace čekalo skoro půl tuctu zvídavých otázek. Rada nakonec: Pokud váháte, zda svůj článek sdílet na Facebooku, tak se zřejmě nejedná o dobrý text. Nedělejte to a napište článek znovu.
Celý festival zakončil Evan Fishkin. Je nejen skvělý řečník, ale myslím, že by se skvěle uživil i jako herec v komediích. Mluvil o tom, co je důležité dnes a hodně se zabýval strukturovanými daty a důležitými rich snippets.
Závěr vypadal tak, jak má v divadle vypadat. Ovace ve stoje pro Jindru Fáborského a jeho tým, který se organizačně postaral o celý průběh festivalu. Drobné nedostatky vzhledem k velikosti celé akce myslím nestojí ani za zmínku.
Jan Zdarsa (@janzdarsa)
Display reklama jako nástroj výkonnostního marketingu
Phil Nottingham (@philnottingham)
Segmentace a personalizace – video marketing pro rok 2014
Přednáška: http://www.slideshare.net/philnottingham/personalise-and-segment-a-video-strategy-for-2014-slideshare
Millie Khanna (@anomillie)
Be social, The Indian Way
Přednáška: http://www.slideshare.net/milliekhanna/be-social-the-indian-way-millie-khanna
Aurelie Pols (@AureliePols)
Regargeting – ochrana soukromí: 5 tipů jak se vyhnout (legislativním) problémům
Brian Carter (@briancarter)
Social Media Keynote: Trendy a nejlepší strategie v roce 2013
Ondřej Sláma (@ondrejslama)
Rok s Youtube videoreklamami v Čechách
Matthias Bettag (@MatthiasBettag)
Problematika měření konverzí ve světě Multi-Channel, Multi-Device, Multi-Platform
Petra Brodilová (@zbrody)
Optimalizujte AdWords chytřeji než opičky
Pavel Jašek (@paveljasek)
Pomezí webové analytiky a „těch opravdových“ dat
Přednáška: http://www.slideshare.net/paveljasek1/jasek-prezentacedlouha
Phil Pearce (@philpearce)
Blackhat Analytics
Jan Podzimek (@JanPodzimek)
Sociální sítě – 3 ROI bonbónky pro vás
Lukas Zelezny (@LukaszZelezny, seo.london)
Efective Traffic – Pearson’s Correlation in Organic Acquisition
Mirek Černý
Odhalte skrytý potenciál svých zákazníků – prediktivní analytiky
Po předchozí dohodě
Lady Virtual (Míša Vránová Matanelli)
Slavňovice 39, Stádlec
okres Tábor, 391 61, Jihočeský kraj
IČ: 76342280
DIČ: CZ8261013596