Google v roce 2016 řekl, že zpětné odkazy jsou jedním ze 3 nejdůležitějších signálů: Now we know: Here are Google’s top 3 search ranking factors.
[aktualizace 31.října 2019]
Rok od roku musíme k získávání zpětných odkazů přistupovat zodpovědněji. Neberte na lehkou váhu, odkud odkaz získáte. I v roce 2019 a 2020 jsou a budou odkazy stále důležitým aspektem v SEO.
Obsah
ToggleNení žádným tajemstvím, že vytváření odkazů je nejdůležitější dovedností v oblasti SEO. Musíte skloubit několik různých dovedností: připravit obsah (nebo mít někoho, kdo ho připraví), musíte „se“ umět prodat, rozumět html kódu, mít IQ a EQ na vyšší úrovni než má třeba psychopat. 🤪
Pokud chcete větší provoz z vyhledávačů, linkbuilding je nutností. Zpětné odkazy musí pomáhat webům v lepší viditelnosti a ideálně přivádět návštěvníky na web. Vymyslete linkbuildingovou kampaň takovou, ze které budete těžit ještě v budoucnu. Pojede bez vašich velkých zásahů.
TIP: Zajímají vás hodnotící faktory Googlu? Podívejte se na kompletní seznam od Briana Deana. Uvádí 200 faktorů (aktualizace v prosinci 2018)
V této části nechci mluvit o placených odkazech, ale o ceně, kterou zaplatíte samotnému linkbuilderovi. Tomu šikovnému seniornímu člověku, co vás dostane na správná místa. A primárně ne za peníze.
Kolik mu tedy zaplatíte za práci? To záleží. 😊 Někdo si představuje 150 – 200 Kč za hodinu práce. Ale ruku na srdce, očekáváte za tyto peníze profesionální služby? Juniora možná, ale odborníka, který opravdu ví, co může vašemu webu doporučit? Pokud chcete linkbuildera platit za získaný „kousek“ odkazu nebo si přejete někoho s nízkou hodinovou sazbou, počítejte, že vás čeká spolupráce s juniorem nebo méně zkušeným linkbuilderem. Sice možná ušetříte, ale daleko s ním nedojedete. A je otázka, jestli se spíš „distanc bez 4.000“.
Počítejte, že hodinová sazba samostatného profíka, který má vhled do SEO (technické a obsahové části) a dalších oborů, je 1.000 Kč, spíše více.
Nepotřebujete 20 nebo 30 odkazů na svůj web měsíčně, abyste na tom byli lépe, než vaše konkurence. Zakažte si tenhle staromódní pohled na linkbuilding.
Chtějte odkazy, které jsou kvalitní. Vedoucí z autoritativních webů a relevantních vstupních stránek, na které se prostě chcete podívat nebo dokonce vrátit. Zní to jako klišé, ano. A ne vždy se to podaří, souhlasím.
S každým dobrým odkazem mohou přijít další nápady „jak na to“. Třeba si na linkbuilding troufnete sami. Pro začátek ale raději spolupracujte s dobrým a zkušeným linkbuilderem. Naučí vás mnohému. Nepokazí vám odkazový profil zbytečnými katalogy a PR články v magazínech, které nikdo nečte. Léčit takový penalizovaný web není žádná legrace.
Přečtěte si
Přestaňte se dívat na počet získaných zpětných odkazů.
Dívejte se samotný obsah na oslovených webech. Přátelsky a na rovinu komunikujte s majiteli webových stránek. Získejte kontakt a sympatie, pak už se vymyslí cokoliv. I kdyby vám prvotní záměr nevyšel.
Sledujte je, jak dokáží ovlivnit své publikum. Pravděpodobně to mohou být influenceři.
Při návrhu webu a tvorbě obsahu se na to bohužel zapomíná. Vaši potenciální zákazníci mají problémy. Proto hledají službu, kterou poskytujete vy (ale i další konkurenti). Chtějí pomoci s řešením. Každý dotaz, který vám zákazník položí osobně, v e-mailu či řeší v diskusích a na sociálních sítích, je pro vás inspirací. Připravte zajímavý a užitečný obsah svým zákazníkům.
Je to první krok, který musíte přijmout. Řešte problémy klientů.
Připravila jsem několik oblíbených linkbuildingových aktivit, kterým se věnuji. Nebo se jim chystám věnovat.
Broken linkbuilding je přínosná taktika. Díky ní můžete získat nejlepší odkazy z oborově podobných webů. Cílem je najít nefunkční odkazy vedoucí z tématicky podobných stránek a vytvořit na svém webu obsah, který se mohl pod nefunkčním odkazem dříve skrývat. K tomu vám může pomoci nástroj Wayback Machine.
Určitě nemusíte připravovat podobný obsah. Mnohdy stačí majitele webu oslovit a říct mu o chybě, kterou má na webu.
Pomůžete sobě. Zároveň pomůžete majitelům a administrátorům stránek s vylepšením UX. Budou rádi, když jim pomůžete odhalit odkazy, které vedou na chybové stránky 404.
Projděte si
Pro broken linkbuilding využijte nástroj Ahrefs.com.
Kontrolujte si také nefunkční odkazy na vlastních stránkách. Pokud posíláte uživatele na externí 404, nebudí to velkou důvěru. Na kontrolu webu a možných 404 můžete použít nástroje Ahrefs, Sitebulb, XENU nebo třeba Screaming Frog.
Váš obsah musí být báječný. Ne špatný, ne průměrný. Ne (jen) postavený na základě nejhledanějších frází. Už dávno nepíšete pro vyhledávače, ale opravdové lidi, je to tak? 😉
Ne vždy políbí múza, ne vždy je dostatek peněz na profesionální infografiku a videa. Ne vždy je dostatek času na přípravu manuálů ke stažení. Rozumím tomu. Ale samotná touha je hnací motor. A jednoho dne 100% přijde ten nápad, který vám otevře dveře k odkazovým příležitostem.
TIP: Přečtěte si článek o odkazových příležitostech. Inspirovala mě kniha Ultimate Guide to Link Building.
Pište vlastní blog. Přemýšlejte, s čím vaši zákazníci potřebují poradit. Inspirujte se u konkurence, v diskusích, na sociálních sítích a u skutečných zákazníků.
Buďte vy ti, kdo osloví odborníky a domluví s nimi rozhovor. Zeptejte se jich na pár otázek, které souvisí s vaším oborem. Respektive se ptejte na témata, která máte společné vy a dotazovaný expert.
Pokud se rozhovor povede, získáte hodnotný obsah pro svůj web/blog. Když bude extra dobrý, bude se sdílet na sociálních sítích. Nebo třeba získáte odkaz od dotazovaného experta či z jiného webu.
Odborníka, který už má na webu i prostor pro chlubení se, můžete hledat v Googlu
Příklady
Samozřejmě, mnohem lepší způsob je chtít primárně rozhovor s konkrétním odborníkem a s ním až probrat možnosti odkazu. Když žádný nebude, rozhovor stejně udělejte. Jde vám hlavně o zajímavý a relevantní obsah, je to tak?
Už jsem párkrát u zpovědi byla. Chcete se podívat?
Navazujte nové kontakty. Pište o tom, co děláte, co vás baví a jste v tom dobří. To je cesta k tomu, aby se o vás a práci, kterou děláte, dozvědělo více lidí. A nebojte se nabídnout rozhovor s vámi nebo jiným odborníkem ve vaší firmě v odborných magazínech.
V roce 2014 jsem napsala článek o účinném linkbuildingu– EGO baiting. A tuto taktiku pořád doporučuji. Nic vás nestojí, ba naopak. Může vám přinést zmínky a odkazy na internetu a sociální sítích. Nové kontakty i pohled na vás a to, co děláte.
TIP: Kromě mého článku si přečtěte Ego baiting – polechtej ego, získej odkaz – Zdeněk Dvořák (2012)
Občas se řeší, jestli odkazování na externí autoritativní zdroje může přinést nějakou výhodu ve výsledcích vyhledávání v Google. Bohužel ne, jak řekl John Mueller na konci roku 2015.
Ale… 21. 2. 2016 vyšla tato studie na téma pozitivního vlivu odchozích odkazů: Research Proves Positive Effects Of Outgoing Links.
TIP: Přečtěte si případovou studii – odchozí odkazy od Miloslava Hamsy. Testoval, jaký vliv mohou mít odchozí zpětné odkazy.
Tvořte obsah, který budou návštěvníci a zákazníci milovat. Tipy, návody, manuály. Pokud vás napadne téma, ale obáváte se, že článek nedáte dohromady sami, kontaktujte další odborníky a poproste je o názor. Není to ostuda. Naopak, váš obsah tak získá na důležitosti, protože bude obsahovat další citace expertů.
Psát články na vlastní blog může být pro někoho těžké. Já jsem toho živoucím důkazem. Ale nějak se s tím popasovávám. Píši články na náš profesní blog Lady Virtual, občas něco pro rodinný magazín Tuhý kořínek, blogy svých dětí a občas i pro klienty. Baví mě psát, ale nikdy jsem nepsala více, než do pubertálního dívčího deníčku nebo nekonečných sešitů o Brendě a Dylanovi.
Jaké jsou výhody guest bloggingu? Pusťte svůj obsah do světa na webu, který má historii a důvěru čtenářů. Nenabízejte PR články, které jsou prošpikovány klíčovými slovy a zapáchají reklamou na 100 honů. Guest post připravujte s úctou k webu, který vám ho vydá.
Jak s guest posty začít? Projděte kontakty svých partnerů, klientů a dalších odborníků, které znáte. Prohlídněte si jejich web. Mají možnost vydávat články? Kontaktujte je. Zeptejte se jich, zda by vám pomohli s připravovaným článkem. Nabídněte jim odkaz a také odbornou výpomoc při psaní článku na jejich blogu. Klidně navrhněte téma, ulehčíte tím celou komunikaci.
TIP: Přečtěte si můj článek Je mi přes 30 a neumím psát. Třeba vás to nakopne a začnete psát více.
Nezavrhujte diskuse. Naučte se je používat. Vystupujte sami za sebe a tak, abyste se za příspěvky nemusely stydět. Uživatelům raďte, prostor pro odkaz přijde dříve či později.
Nebojte se sdílet své produkty, které diskutující hledají. Nabídněte jim odpověď na svém blogu a článek pak sdílejte. Nepřehánějte to s odkazy a klíčovými slovy v anchor textu.
Choďte na akce a školení, které souvisí s vaším oborem a pak o tom napište. Je to velmi jednoduchý způsob, jak ukázat, že se vám někde líbilo. Že neusínáte na vavřínech a ještě můžete přednášející pochválit. To se hodí vždycky, viz taktika ego baiting.
Mrkněte se na akce, které jsem poslední dobou navštívila: Ladyvirtual.cz/rubrika/vzdelavani/.
Odměnou za článek vám mohou být odkazy z pěkných domén, v oboru online marketingu například:
Když mi do e-mailu přijde alert z nějakého nástroje (Google, Talkwalker), neváhám a jdu se zeptat, jestli je možné přidat odkaz do článku, který právě vyšel.
Mám připravenou zajímavou nabídku v rukávu. Několikrát se mi stalo, že odkaz do článku přidali zadarmo. I když jsem původní finanční návrh byl nad rámec a já se svěřila, že tak velký budget nemám a mít nebudu a že děkuju. Dost často se mi to kupodivu stává v realitním oboru.
Sledujte akce, veletrhy, neziskovky a další služby a staňte se partnerem. Třeba mediálním, pokud máte prostor na webu.
Příklady odkazů jako mediální partner:
Influencer marketing je určitě velmi zajímavá taktika, kterou je vhodné pustit do linkbuildingu a naopak. Přečtěte si článek o tom, co to všechno obnáší: Pusťte se do influencer marketingu. Jak na něj?
Velmi pěknou case study najdete v tomto videu:
Když vám to čas dovolí, blogujte i na jiných místech. Můžete mít své další spřízněné weby nebo se můžete domluvit na dlouhodobé spolupráci a dodávat hostovské příspěvky na jiný blog.
Dále se nabízí například blog na iDNES.cz (a další blogy ve větších magazínech), investujeme.cz, zenysro.cz nebo třeba byzmag.cz.
Obdobná taktika, jako ta výše uvedená (blogujte i jinde).
Redaktorská činnost vyžaduje trošku jiné schopnosti a znalosti, než si může „dovolit“ bloger. Do redaktorských článků dokážete většinou dostat pouze zmínku o nějaké firmě, s odkazem nejspíš nepochodíte.
A kde se můžete stát redaktorem? Zkuste vyhledat
Příklady
Velmi oblíbená taktika je domluvit s někým, kdo má na svém webu něco jako napsali o nás. Kontaktujte ho, navrhněte nějakou příjemnou spolupráci. Vytvoříte obsah pro svůj web a zároveň získáte odkaz z webu, na který se jinak nedostante.
Zkuste vyhledat: [klíčové slovo] inurl:napsali-o-nas.
Příklady takových stránek
Jasně, není to bůh ví jaké terno. Odkaz v nově vydaném článku je považován za hodnotnější úlovek, než odkaz ve starém článku, kde vám redaktor nedovolí aktualizaci a znovuvydání.
Na druhou stranu, pokud vám článek a doména z nějakého důvodu za odkaz stojí, udělejte to. Zeptejte se. Je možné, že získáte odkaz za pár stovek či jednotky tisíců, kdežto nově vydaný článek by vás vyšel na mnohem více.
A třeba to bude i zadarmo. Často se mi stává, že ze starého článku odkážou ze zmíněného webu nebo názvu společnosti jen tak, z dobrého srdce. Prostě jim to v redakci přijde fér a nevidí v tom problém. Samozřejmě nepoptávám odkazy z přesných klíčových slov.
Najděte si pár zajímavých katalogů z oboru nebo z místa, kde podnikáte. Žádné terno nečekejte, na druhou stranu pokud je ve vašem oboru zajímavý prostor, kde můžete pro sebe nebo pro firmu založit profil, udělejte to. Třeba vám to bude přivádět poptávky.
V oboru online marketingu je to například placený, ale promakaný katalog Na volné noze.
Tohle asi nepůjde pokaždé a v každém oboru. Mě se to náhodou podařilo díky článku v magazínu Tuhý kořínek.
Jedná se o článek Průvodce výběrem barefoot bot. Odkazuji z něj na zajímavou studii (https://www.tuhykorinek.cz/wp-content/uploads/2016/12/1905hoffman.pdf), kterou jsem umístila přímo na tuhykorinek.cz.
A zřejmě to mé umístění se jednoho dne vrátilo v Googlu jako výsledek hledání a pak se strhla lavina odkazů, které vedou na tento malý český osobní a můj magazín.
Získala jsem odkaz např. z
Jak to štěstí pokoušet? Ukládejte si přínosné studie a soubory na svůj web. Optimalizujte text kolem něj. Nebojte se použít i název studie v angličtině, pokud existuje.
Od blogera čekejte článek (nebo články) za vyzkoušení produktu nebo služby. Bude vás to stát méně, než spolupráce s někým, kdo je považován za influencera. Domluvte se na podmínkách spolupráce, ale příliš do názoru blogera nezasahujte. Koneckonců, i kdyby článek nevyšel zrovna pozitivně, je to pro vás zajímavý feedback.
Jestli vás spolupráce s blogery zajímá, zastavte se na dalším ročníku Blogerfestu.
Jak blogery najít
Vytipujte vhodné recenzenty a nabídněte jim produkty v zajímavé hodnotě. Nečekejte zázraky za produkt v hodnotě 500 Kč. Važte si času toho, kdo službu vyzkouší nebo produkt otestujte. A prosím, nechtějte produkty zpět. 🙂
Ukázka
Získat odkaz z webu vysoké školy není zrovna jednoduché, ale ne nemožné.
Zjistěte, jestli web školy nemá kategorii partneři nebo napsali o nás. Nebo zkuste na svém webu vyhlásit soutěž pro studenty středních/vysokých škol. Pěkný příklad uvedla Gabka Koščová v článku, ve kterém popisuje, jak získává zpětné odkazy.
S jedním klientem jsem připravovala speciální nabídku: Lampy do projektorů pro školy a vzdělávací instituce, bohužel se realizaci nepodařilo dotáhnout do konce. Spolupráce skončila kvůli útlumu poptávek po lampách a nástupu LED projektorů.
U nás to moc nefrčí, podívejte se do Googlu, když zadáte: inurl:piste-pro-nas.
Ale proč ne? Víte, že tak můžete získat hodnotný obsah a zároveň odkaz, když se pisatel bude chtít článkem pochlubit?
Specifikujte si, koho na svůj web pustíte. V zahraničí je to celkem běžné. Požadavkem na webu se službou, která se týká zdravotní péče, mají třeba to, že přispěvatel musí být lékař. Když chcete psát pro psychologicketipy.cz, měli byste být psycholog.
V magazínu Tuhý kořínek Tuhykorinek.cz/piste-pro-nas/ žádné extra požadavky nemáme, nechcete pro nás něco napsat? 🙂
Samozřejmě i vy se tímto způsobem můžete dostat na jiný web.
Je to jedna z možností, jak celkem rychle získat seznam webů, které mohou být vhodné pro spolupráci. K Link Prospectingu potřebujete vyhledávač Google a nástroj, který vám projde výsledky vyhledávání pro konkrétní fráze.
K Link Prospectingu používám nástroj Marketing Miner a napsala jsem o tom článek: Prohledávání v SERPu aneb Link Prospecting s příležitostí.
Vyberte si byznysovou, marketingovou a inspirativní konkurenci a zjistěte si, jaké zpětné odkazy na web vedou. Využijte ty snadno získatelné (a relevantní) a přínosné, dobře hodnocené. Odkaz nemusíte získat podobným způsobem, jako to udělala konkurence.
Přemýšlejte, jak získat zpětný odkaz více efektivně a přirozeně, zkuste navrhnout lepší téma než má váš kolega/podnik z oboru. Vždy můžete být o krůček dál, i když přijdete později. Sledujte také zahraniční konkurenci. Zřejmě to pro vás nebude přínosné co do konkrétních webů, ale inspirace může být mnohdy větší, než vám dá konkurence z českého rybníku.
Přes vhodné nástroje (např. Ahrefs) si jednou za čas zkontrolujte, jestli vám zpětné odkazy neodkazují na neexistující stránky.
Může k tomu docházet za běžného provozu (nevhodné odstraňování produktů po vyprodání, atd.). Problémy začínají při migraci na jinou doménu, když nedojde k přesměrování všech URL adres.
Vytvářejte na webu možnost sdílení
Příkladem může být třeba výpočet na webu ventilatory: Ventilatory.cz/kalkulacka?input=2:4:2:4669
Kupte obsahový web s historií a pěkným odkazovým profilem a použijte ho jako aktivum, až budete žádat o odkaz. Nebo přesměrujte na svůj web pomocí HTTP 301. Zdeněk Dvořák správně poznamenal, že lepší je ponechat web jako aktivum pro výměnu odkazů. Ano, pokud tuto možnost máte a můžete získat autoritativní a obsahově zajímavý magazín, udělejte to a nepřesměrovávejte.
Pro eshop.ledsolution.cz jsme koupili magazín osvetle.cz. Původně jsem majitele webu žádala o spolupráci v online marketingu. Zjistila jsem, že v únoru v roce 2016 končí portál provoz. Měli jsme o tuto doménu i obsah zájem. Majitel nám ho ale s obsahem prodat nechtěl. Jedinou možností bylo koupit doménu a přesměrovat na web eshop.ledsolution.cz. Magazín osvetle.cz měl velmi pěkný obsah, který jsme mohli uchovat jenom tím, že jsme některé články přenesli na web klienta.
A odkazující domény jsou velmi zajímavé
Další „úlovek“ je doména ostravounakole.cz. Bývalý majitel si ji bohužel neprodloužil a mě přišlo líto nechat jí napospas osudu.
Má moc pěkné zpětné odkazy, třeba
Jestli můžete aspoň občas uspořádat nějakou akci, kurz nebo workshop, můžete se registrovat do různých katalogů.
Některé katalogy
Osobně jsem linkbuilding outreach nezačala používat, ale je to bezpochyby dobrý nápad.
Čas od času mi chodí e-maily s přáním zmínit například v tomto článku o linkbuildingu nějakou infografiku či další taktiku. O linkbuilding outreach by vám více pověděla Gabka, která měla přednášku na SEOlogeru naživo.
Seznam odborníků je moc přínosná věc. Nejen pro vaše čtenáře. Ale když pro odborníky připravíte možnost zápisu a vytvoření pěkného profilu, budou vám vděčný a svůj profil budou rádi sdílet. A pokud je něčím odměníte, třeba certifikátem, budou se tetelit blahem.
V online marketingu se můžete inspirovat Shoptet partnery nebo certifikací Collabim pro SEO specialisty.
Podílela jsem se na vytvoření
Na obě témata se velmi dobře odkazuje.
Když jste spokojeni se službou nebo produktem, dejte vaši spokojenost vědět na těch správných místech. Třeba si jako poděkování vysloužíte zpětný odkaz.
Podívejte se, jak to může vypadat
Zkrátka poděkujte dodavatelům. Za dlouhodobou spolupráci. Zjistěte, jestli dodavatelé nemohou vaše dobrozdání vydat i s odkazem na svém webu nebo kdekoliv jinde.
Když mi klient poděkuje, ráda ho uveřejním
Sledujte aktuální dění a reagujte na ně. Třeba tím, že připravíte v e-shopu vstupní stránku s virálním potenciálem. Pamatujete si, když režisér Robert Sedláček přišel na předávání státních vyznamenání v mikině? E-shop Atex Sport nabízel mikinu podobnou té, kterou měl na sobě 28. října režisér Sedláček. Zdeněk Dvořák k tomu napsal shrnutí: Jak dopadl „Sedláček link bait“?
Pro bývalého klienta Avizo.cz jsem kdysi připravila inzerát: BMW M3 Chuck Norris. Tento inzerát získal několik přirozených odkazů z diskuzí:
„Nebuď labuť“, říkávali babičky. Nu proč ne. Nabídněte nějaký produkt do podzimní soutěže nebo sponzorujte sportovní závod či veletrh.
Taktika velmi dobře funguje e-shopu Rogelli.cz, na kterém koupíte sportovní oblečení. E-shop daroval několik cen pro vítěze. A jaké odkazy například získal?
Hledáte vhodné weby pro spolupráci a nevíte kudy kam? Podívejte se do jiných oborů, které souvisí s tím vaším, třeba i trochu vzdáleně.
V každém oboru můžete najít někoho, s kým můžete začít spolupracovat nejen v online marketingu, ale spolupráce může začít fungovat i ve skutečném světě.
Možností je hodně. Můžete získat „svého“ influencera, vyměnit si články, které vaše blogy obsahově obohatí, využít stránku „napsali o nás“, získat podporu od skutečného odborníka v oboru. To vaší obchodní značku může posunout o několik kroků před konkurenci.
Zajímavá možnost, jak získat odkazy. Od sousedů z ulice, z města nebo oboru, který ten váš doplní, ale nekonkuruje mu.
Třeba šikovná výtvarnice Zuzka z Ateliéru ŠUM napsala článek Kurzyuzuzy.cz/nasi-mili-sousede-minuli-i-soucasni/. A podařilo se získat prostor pro zajímavý článek Hedvabnastezka.cz/aktuality/38685-s-kavou-a-skicakem-na-plachetnici-chladnymi-vodami-severniho-more/. Stačilo jen článek o sousedech poslat zmíněným firmám.
Nevím v tuto chvíli cenu za inzerci na hedvabnastezka.cz. Ale odhaduji, že bude vyšší než jen platba „samotným obsahem“.
Jak si představit stránku se zdroji? Najdete na ní odkazy, které vedou na zajímavý obsah. Prosím, nepředstavujte si typickou stránku s odkazy, kam majitelé webu „ukládají“ odkazy při nejednodušších výměnách (třeba: https://www.pension-rosa.cz/dalsi-odkazy).
Zkuste to jinak
Působí to méně agresivně než třeba pension-rosa.cz, souhlasíte? Pokud se vám podaří najít užitečné seznamy na autoritativních a relevantních webech, máte vyhráno. Pokud budete mít štěstí, narazíte na seznamy odkazů a článků, jejichž samotná vstupní stránka je odkazovaná.
„Zadarmo ani kuře nehrabe,“ říká se. Přijde mi, že svět je už i tak dost zlý. Pokud máte šanci udělat dobrý skutek, udělejte ho. Zlepší se vám karma, vykouzlíte úsměv na tváři a třeba získáte i odkaz.
Se společností Materasso.cz jsme rozdali několik polštářů a udělali rozhovor s Vyspise.cz/article/cz/materasso-pomaha s ředitelkou azylového domu. Plánujeme něco podobného pro slovenský web a pro téma na blog půjdeme až do zemí třetího světa.
Nebojte se někdy něco malého dát, jen tak. Chápu, že pro někoho nebude tahle „taktika“ nejefektivnější. Určitě není. Ale za těch 10 let, kdy řeším s klienty různé neplacené kampaně vidím, že ten kdo si úzkostlivě nehlídá „co za to“ si neuzavírá cestu k dalším příležitostem. Které se nemusí uzavřít „jednou linkbuildingovou strategií“.
Darujte produkt nebo službu. Za to, že jsem pomáhala neziskové organizaci RUBIKON, jsem dostala odkaz z webu Rubikoncentrum.cz.
Zamyslete se a vyzkoušejte udělat průzkum. Já si vyzkoušela třeba spánkový průzkum. Pokud máte v týmu výzkumníky, tím líp. Já neměla a vše jsem řešila vlastními silami a nízkorozpočtově. No a co, svůj účel to splnilo.
Získala jsem odkazy
Ve výše uvedených článcích najdete další inspiraci. Ne všechny taktiky se hodí pro každý obor. Je potřeba testovat, co zafunguje.
Linkbuildingu zdar! Míša
Po předchozí dohodě
Lady Virtual (Míša Vránová Matanelli)
Slavňovice 39, Stádlec
okres Tábor, 391 61, Jihočeský kraj
IČ: 76342280
DIČ: CZ8261013596
Miloš, díky 🙂
A v článcích to má úspěch? Já zkoušel produkty a neprošlo vůbec nic.
Ahoj Mirku, soustředím se hlavně na články. Produkty jsem nezkoušela, ale chystám se.
Mám dotaz k broken. Funguje ti? Přesněji funguje ti jinde než na články? Třeba na produkt nebo službu?