Filip Podstavec spustil nástroj Marketing Miner. Pokud se chcete s nástrojem blíže seznámit, zkoušejte ho a sledujte Filipovy videonávody na YouTube nebo projděte stručnou a jasnou Akademii Marketing Mineru.
Nebo náš blog. Dnes se s námi můžete vydat do části zvané URL Miner. V článku se dozvíte, co všechno se pod tímto názvem skrývá a k čemu vám URL Miner může pomoci. Na konci se zaměříme na miner Fulltext Index Checker, který pomáhá zjistit, zda jsou vložené URL stránky indexované či nikoliv.
Obsah
ToggleURL Miner je nástroj, ze kterého dostanete informace o technickém stavu URL stránek nebo zda jsou indexované roboty. Jednoduše si uděláte obsahovou analýzu webu bez jediného pohledu na konkrétní URL adresy. Získáte informace o příchozích odkazech nebo jaké stránky jsou nejvíce sdílené na sociálních sítích.
Do URL Mineru můžete vložit seznam URL adres 3 způsoby:
Pokud plánujete s vloženými URL pracovat častěji, využijete poslední záložku: Uložené datasety.
Vyberte si, jakým způsobem dostanete URL adresy do systému (1), jazykovou mutaci (2), zvolte Uložit dataset (3) a klikněte na VYBRAT MINERY (4).
Na dalším kroku si můžete zvolit minery, které vás zajímají:
Pokud chcete zjistit, zda máte URL adresu ve výsledcích vyhledávání, není nic jednoduššího, než použít miner Fulltext Index Checker. Můžete také zaškrtnout volbu Kontrola výstup. URL. Tato možnost vám zkontroluje, jak přesně vypadá URL adresa ve výsledcích vyhledávání a zda se shoduje s tou, kterou jste do nástroje vložili.
Díky Fulltext Index Checker, který pracuje s operátorem operátorem info:, zjistíte, jaké URL adresy mají vyhledávače zaindexované. Podle toho můžete hledat vzory těch, které v indexu nejsou, analyzovat a promyslet, jak to napravit.
V tuto chvíli máte čas na kávu či dobrý Rooibos čaj! 🙂
Výstup pak vypadá takto: url-miner-2016-06-08_14-06-06-info. Můžete s ním dále pracovat v Excelu nebo v nástroji OpenRefine.
Ve třech krocích:
Je možné, že je web nový a roboti vyhledávačů ho nestihli ještě celý projít. Nebo jste právě přidali novou stránku. Vyhledávačům chvíli trvá, než ji projdou a zaindexují. Zvláště pokud nemáte soubor Sitemap nebo na novou stránku vyhledávače neupozorníte.
Také pokud na stránku nevede žádný interní či externí zpětný odkaz (tzv. linkbuilding), může to být důvod, proč se do výsledků vyhledávání nedostane.
Dále mohou být neindexované stránky blokované metaznačkami. Podívejte se na pár stránek do kódu, zda v hlavičce neuvidíte: <meta name="robots" content="noindex">.
Zkontrolujte soubor robots.txt, jestli náhodou neblokujete přístup k těmto stránkám nebo do nějaké adresáře.
Prostudujte: https://support.google.com/webmasters/answer/34444?hl=cs
Přečtete si informace v nápovědě Seznamu: Fulltextové vyhledávání -indexování.
Dušan Janovský ze Seznamu v rozhovoru o fulltextovém vyhledávání na Seznam.cz řekl: „Copak o to, my bychom chtěli indexovat leccos. Ale s konečným počtem serverů jednou musí jednou přijít n-tá miliarda stránek, kterou už do indexu nenarveme. A tehdy se musíme rozhodnout, co do indexu dát a co ne. Spíše než bariéry jsou to nějaké fuzzy veličiny, s nimiž se zvyšuje nebo snižuje pravděpodobnost zařazení do indexu. Pak existují situace, kdy indexovat chceme, ale nedokážeme. Typicky velké servery, které na to, kolik mají obsahu, nestíhají odpovídat. Případně nás také blokují.“
Celý rozhovor si můžete přečíst na webu konzultanta Lukáše Pítry.
Přečtěte si informace v nápovědě Search Console: Googlebot.
Po předchozí dohodě
Lady Virtual (Míša Vránová Matanelli)
Slavňovice 39, Stádlec
okres Tábor, 391 61, Jihočeský kraj
IČ: 76342280
DIČ: CZ8261013596
Super článek a parádní nástroj. Jen chci doplnit, že je tam dnes (10.6.2016) limit 2000 dotazů přímo na fuknci kontroly indexace. To tam před měsícem ještě nebylo. A zrovna by se mi to hodilo 😀