Marketing Festival 2013 – Hip hop kempy už tolik nefrčí

adam-misa-na-marketing-festivalu

Na Marketing Festival jsem chtěla a moc. Tolik libozvučných jmen, slibujících opravdu velkou akci. „A kdo z účinkujících dorazí, tak dorazí, kdo ne, bude mít smůlu“, říkala jsem si. Vždyť na festival Hip hop kemp také každý rok někdo nepřijede. A pokazí se tím zážitek? Určitě ne. A navíc, na Marketing Festivalu jsem nemusela očekávat mobilní toi-toiky, ale zázemí Janáčkova divadla.

Káva plná lásky na Marketing Festivalu 2013
Káva plná lásky na Marketing Festivalu 2013

Spousta lidí už do Brna odjelo ve čtvrtek, tak jsem mohla s Adamem z pohodlí domova sledovat informace a zprávy, co koho v Brně trápí nebo naopak těší a psychicky se připravovat na páteční odjezd.

V pátek se nám povedlo dorazit později. Au! Věřím, že to bylo asi to nejhorší, co nás na Marketing Festivalu potkalo. Organizátorovi celé akce Jindrovi Fáborskému patří velký dík.

Kdo mě na konferenci nejvíce zaujal?

Ano, my dvě! Já a Danča!
Ano, my dvě! Já a Danča!

Cyrus Shepard (@CyrusShepard)

oficiální zástupce MOZu, blogger a odborník na SEO

Jak se přizpůsobit změnám algoritmu Google? Jaká bude budoucnost vyhledávání a online marketingu?

Podívejte se na prezentaci Cyruse. Tenhle milý chlapík v prezentaci zmiňoval změny v hledání Google. Hledání a s tím spojené SEO se stává více a více zábavnějším, komplexnějším a sofistikovanějším oborem, na který cvičené opičky nejsou připravené.

Klíčová slova sami o sobě nemají váhu, důležitý je kontext. Informace, která je logická, ale v České republice stále mnohými zanedbávaná.

Zmíněn byl také čím dál významnější singál v podobě autorit. Tedy významnost odborníků v jakémkoliv oboru, kteří odpovídají na časté dotazy uživatelů napříč celým internetem.

Cyrus samozřejmě nenechal suchou nit na zpětných odkazech, které prostě nemá cenu vyrábět a ani se pokoušet nabízet je klientům a tím jim pomalu ale jistě škodit. Je tedy na čase stát se autoritou. Vždyť co jiného se na tom světě dá dělat?

Důležitost sociálních metrik, strukturálních dat, mobil versus desktop a rychlost jsou další klíčové z přednášky Cyruse.

Jak Cyrus vypadá?

Michaela King (@iPullRan)

Ředitel inbound marketingu v digitální agentuře v Americe

How I Solved (Not Provided)

V prezentaci Michael King mluvil o stahování hledaných frází do Google Analytics v minulosti. Zlom nastal v listopadu 2011, kdy Google oznámil bezpečnostní opatření v podobě HTTPS a své slavné Not Provided. Vlastně to bylo štěstí, jinak bychom o dva roky později přišli o zajímavou přednášku o vývoji tohoto „bezpečnostního opatření“ a o reakcích Michaela:

this-is-my-reaction-michael-king-marketing-festival

A má proto pár důvodů, mezi důležité patří:

  1. Samotná klíčová fráze je vlastně k ničemu, pokud o uživatelích nevíte více.
  2. Důležitější je porozumět lidem, kteří stojí „za hledáním“ (persony). Každý člověk má různé potřeby v rámci jedné klíčové fráze.
  3. Jeho zkoumání klíčových frází je postaveno právě na těchto personách.
  4. Díky tomu ví, jaký obsah budovat.

Je důležité uvědomit si, že s Not Provided nedochází k žádné katastrofě, ale spíše vysvobození od někdy až patologického sledování samostatně stojících a tím pádem nic neříkajících klíčových frází.

Jak Michael vypadá?

Že King rozumí nejen marketingu dokázal na sobotní party v Metru. Motherfucker!

Kate Morris (@katemorris)

Online marketérka ze společnosti Distilled

Content Generation

Staré známé „Obsah je král“ zopakovala Kate Morris ve své přednášce. Obsah není jenom text, ale také obrázky, videa, zvuk, webináře, hry, atd..

Díky unikátnímu obsahu máte zaručené zvýšení návštěvnosti, sdílení v sociálních sítích, růst konverzí, zvýšení důvěryhodnosti značky. Kate apelovala na to, že žádná společnost nebo produkt by neměl být považován čistě za nudný. Stejně tak výmluvy jako: je to moc práce, všichni všechno už řekli a napsali nebo nevím, co psát, neobstojí. Skutečný business je tvrdá práce. Jednoduché řešení – dělejte to jinak a lépe, než konkurence.

Pište všechno, co vás napadne. Mluvte o tom s ostatními a poslouchejte jejich názory a myšlenky. Třeba s vlastní mámou, radí Kate. Je mimo obor a má vždy velmi zajímavé nápady (a mimochodem maminky mají vždycky pravdu). Filtrujte informace atd.

Vše bylo staré a známé, ale opakování je matka moudrosti. Dělejte věci lépe nebo je nedělejte vůbec.

Jak Kate vypadá?

Marek Prokop (@MarekP)

Špička českého marketingu a majitel společnosti Prokop Software

Co spojuje SEO, UX a Copywriting? Persony a uživatelské scénáře

Posledním pátečním vystupujícím byl Marek Prokop a jeho propojení SEO, UX a copywritingu. Mě jako vždy nezklamal. Zazněla i jeho věta: „kupujte odkazy od toho, kdo je neprodává“.

Mluvil o dobře propracovaných personách a o metodice uživatelských scénářů. Je potřeba jít více do hloubky, zjistit, co uživatelé dělají, jaké mají cíle, v jakém kontextu něco chtějí a hledají.

Tři rady na závěr:

  • Persony stavte na reálných datech z výzkumu
  • Persony i scénáře průběžně aktualizujte
  • Snažte se odkrýt celý nákupní cyklus

Jak vypadá Marek?

Jak vypadá Marek Prokop
Jak vypadá Marek Prokop

Gillian Muessig (@SEOmom)

Spoluzakladatelka MOZu a podnikatelka

Čeká nás revoluce v digitálním inbound marketingu?

V sobotu ráno nás na podiu čekala (ano, nás s Adamem bohužel zase „čekala“) Gillian Muessig s přednáškou o budoucnosti inbound marketingu a propojování marketingových aktivit.

Sdílejme hodnoty, cíle, zkušenosti. Budujme komunity, podporujme, vzdělávejme, dodávejme relevantní informace. S emocemi, inteligentně. Off a online světy neexistují samostatně.

To jsou všechno hesla, která zazněla z úst charismatické „SEO mámy“. Gillian je mimochodem matkou Randa Fishkina a Evana Fishkina, který zakončil celý Marketing Festival 2013.

Jak Gillian vypadá?

Neil Patel (@neilpatel)

Marketér a spoluzakladatel KISSmetrics

400 000 návštěv/měsíc: Jak vytvořit skutečně úspěšný firemní blog?

Přednáška Neila Patela byla o obsahovém marketingu a konkrétně o úspěšném firemním blogování. Mluvil o tipech pro články, které vám pomůžou dosahovat cílů, které si ve firmě stanovíte.

Důležitým nástrojem pro návštěvnost je pro ně sociální síť Twitter. Jedničkou je ale blog. Je to něco, co můžete řídit a kontrolovat.

Zmínil Aweber – nástroj, který posílá informace o novém příspěvku.

A Neilovi rady?  Vytvářejte obsah, který vzdělává a u toho buďte pořád úchvatní :). Obsah, ke kterému se budou lidé vracet (např.: manuály). Testujte barevnost infografik. Vždy se snažte zaujmout návštěvníka a hezkou grafikou ho přiveďte ke konverzi.

Jak Neil vypadá?

Neila na konci prezentace čekalo skoro půl tuctu zvídavých otázek. Rada nakonec: Pokud váháte, zda svůj článek sdílet na Facebooku, tak se zřejmě nejedná o dobrý text. Nedělejte to a napište článek znovu.

Evan Fishkin (@eFishkin)

Spoluzakladatel MOzu, programový ředitel MSN v Microsoftu

Entity Based & Experiences

Celý festival zakončil Evan Fishkin. Je nejen skvělý řečník, ale myslím, že by se skvěle uživil i jako herec v komediích. Mluvil o tom, co je důležité dnes a hodně se zabýval strukturovanými daty a důležitými rich snippets.

Thank You Marketing Festival - Evan Fishkin
Thank You Marketing Festival – Evan Fishkin

Jak Evan vypadal po sázce s Mattem

Závěr

Závěr vypadal tak, jak má v divadle vypadat. Ovace ve stoje pro Jindru Fáborského a jeho tým, který se organizačně postaral o celý průběh festivalu. Drobné nedostatky vzhledem k velikosti celé akce myslím nestojí ani za zmínku.

Děkovačka Jindrovi Fáborskému
Děkovačka Jindrovi Fáborskému
Závěr Marketing Festivalu 2013
Závěr Marketing Festivalu 2013

Další přednášky:

Jan Zdarsa (@janzdarsa)
Display reklama jako nástroj výkonnostního marketingu

Phil Nottingham (@philnottingham)
Segmentace a personalizace – video marketing pro rok 2014
Přednáška: http://www.slideshare.net/philnottingham/personalise-and-segment-a-video-strategy-for-2014-slideshare

Millie Khanna (@anomillie)
Be social, The Indian Way
Přednáška: http://www.slideshare.net/milliekhanna/be-social-the-indian-way-millie-khanna

Aurelie Pols (@AureliePols)
Regargeting – ochrana soukromí: 5 tipů jak se vyhnout (legislativním) problémům

Brian Carter (@briancarter)
Social Media Keynote: Trendy a nejlepší strategie v roce 2013

Ondřej Sláma (@ondrejslama)
Rok s Youtube videoreklamami v Čechách

Matthias Bettag (@MatthiasBettag)
Problematika měření konverzí ve světě Multi-Channel, Multi-Device, Multi-Platform

Petra Brodilová (@zbrody)
Optimalizujte AdWords chytřeji než opičky

Pavel Jašek (@paveljasek)
Pomezí webové analytiky a „těch opravdových“ dat
Přednáška: http://www.slideshare.net/paveljasek1/jasek-prezentacedlouha

Phil Pearce (@philpearce)
Blackhat Analytics

Jan Podzimek (@JanPodzimek)
Sociální sítě – 3 ROI bonbónky pro vás

Lukas Zelezny (@LukaszZelezny, seo.london)
Efective Traffic – Pearson’s Correlation in Organic Acquisition

Mirek Černý
Odhalte skrytý potenciál svých zákazníků – prediktivní analytiky

Články o Marketing Festivalu 2013:

A když se vás maminka zeptá, co jste dělali celý víkend?

O čem ještě píšu