Zdravím v páté kapitole od knížky Ultimate Guide to Link Building od Erica Warda & Garretta Frenche. Lily Anička spí, druhé se ještě neklube. Vhodná příležitost pro další vzdělávání a zápisky.
Odkazovatelný obsah, co se vám vybaví? Cokoliv na webu, co má sílu a cílovým publikem je vnímáno jako vhodné k citování, sdílení či odkazování. Mohou to být samotní odborníci, widgety, online nástroje, slevy, atd.
Asi nejtěžší je přijít na ten poklad. Je nutné systematicky a dlouhodobě analyzovat vaše stránky i stránky konkurentů, případně i ne-konkurentů. Co typicky přiláká odkazy?
Obsah
ToggleTo je něco, u čeho se příliš o odkazy snažit nemusíte. Většinou to přijde samo. Nedávno o tom napsal článek Linki – Zdeněk Dvořák (Jak získat zpětné odkazy? Historky z praxe, epizoda 1). Když jsme u Zdeňka, na webu má hezký seznam nástrojů pro linkbuilding: http://linki.cz/nastroje-linkbuilding/.
Cokoliv, co mohou návštěvníci webu vyhrát, vysoutěžit, získat zdarma. Můžete získat poděkování formou odkazu, či zhodnocení služby/produktu. Soutěže vám může přivodit také noční můru. Pokud dojde k velkému rozšíření mezi publikum, můžete mít najednou problémy s balením či odesíláním.
Soutěž jsme vyzkoušeli s klientem, který prodává lampy do projektorů. Zájemců nebylo moc, už z podstaty samotného produktu. Nepotřebuje ho každý. Odkazů jsme ale pár získali. Ať již ze soutěžních serverů, tak z technicky zaměřených magazínů.
Máte něco takového a je to dostatečně zajímavé? Skvělé. Připravte tomu pěknou vstupní stránku a zajímavý obsah. Opět musím vzpomenout na zajímavou infografiku: 10 tipů pro delší životnost lampy do projektoru.
Máte někoho takového ve společnosti? Najde-li si jednou za čas chvíli na napsání článku, který se povede šířit, máte vyhráno. Můžete získat cenné odkazy z rozhovorů a odborných magazínů.
Pokud nabíráte nové zaměstnance, pořádáte zajímavé akce nebo uvádíte na trh nové produkty, máte také docela dost příležitostí získávat přirozeně odkazy.
Připravte si seznam vašich obchodních partnerů, dodavatelů, zákazníků. Zkrátka všech, kteří mají webové stránky a je tu šance, že na vás mohou nějakým způsobem odkázat. Udělejte s nimi rozhovor, připravte stránku „partneři“ či „doporučujeme“. Tyto stránky nechť jsou skutečné, nevyužívejte je pro systematickou výměnu odkazů. Uvádějte na nich pouze weby, které chcete skutečně doporučit.
Příklady z praxe:
V knize jsou uváděny další příklady a možnosti. I na webu jich najdete spoustu. Erica Warda a Garretta Frenche nevylučují ani budget na nákup odkazů. Samozřejmě, upozorňuji na možná rizika těchto nákupů.
Ostřížím zrakem sledujte, co dělá vaše konkurence. Zjišťujte, jaké stránky konkurentů získávají odkazy. Použijte nástroje jako: Ahrefs.com, Majestic.com nebo Opne Site Explorer. To samé průběžně zjišťujte i u svého webu. Již hotové věci se pokoušejte vylepšit a lépe propagovat.
Předchozí díly:
Po předchozí dohodě
Lady Virtual (Míša Vránová Matanelli)
Slavňovice 39, Stádlec
okres Tábor, 391 61, Jihočeský kraj
IČ: 76342280
DIČ: CZ8261013596