Chceš být Mistr v Google Analytics 4?

ladyvirtual-skoleni-ga4-masterclass-uvod

Hned na začátku prozradím, že cesta Mistra Google Analytics 4 bude dlouhá a strastiplná. Ale může pomoci Honza Tichý. Dělá pro to maximum, přísahám 🙂

Honza Tichý je spoluvlastníkem digitální agentury Taste. Jako Chief Product Officer je odpovědný za strategický, produktový a znalostní rozvoj společnosti.

Google Analytics je jedním z nejpopulárnějších nástrojů pro sledování návštěvnosti webových stránek. Nedávno Google představil svou novou verzi tohoto nástroje, Google Analytics 4 (GA4), která přinesla řadu nových funkcí a (řekněme) vylepšení (člověk jako já si ale musí hodně zvykat 🙂 ).

1. 7. 2023 (za 30 dní) skončí Universal Analytics a nahradí jej Google Analytics 4. Chcete se dozvědět o nástroji Google Analytics 4, který je založený na událostech a Event-Based analytice více? Běžte na školení k Honzovi 🙂

Začátek je vždy nejtěžší

Přiznám se, že jsem to nechávala na poslední chvíli. Do Google Analytics 4 jsem se nechtěla ani podívat. Ale nekompromisní countdown timer v Google Analytics a výlet na BrightonSEO 2023 mě dostatečně přesvědčily 🙂 , a já se přihlásila na Google Analytics 4 Masterclass. Součástí tohoto školení je i zdarma účast na základním Google Analytics 4 Online.

1. 7. 2023 (za 30 dní) skončí Universal Analytics a nahradí jej Google Analytics 4

Google Analytics 4 pod vedením Honzy Tichého

Zúčastnila jsem se online školení Google Analytics 4 Online, o pár dní později pak Google Analytics 4 Masterclass ve školící místnosti v ulici Hybernské. Hlavní témata kurzů zahrnovala seznámení se s rozhraním a reporty Google Analytics 4, vyhodnocení, konfigurace GA4, včetně porozumění architektuře, konfiguraci datového streamu, implementaci pomocí Google Tag Manageru atd.

Google Analytics 4 pod vedením Honzy Tichého

Google Analytics 4 Online

Školení Google Analytics 4 Online je určeno pro online marketéry, manažery a majitele webů, kteří chtějí pochopit a prakticky ovládat Google Analytics 4, ať už jsou s ním začátečníci nebo mají již základní zkušenosti. Kurz je zaměřen na praktické dovednosti jako orientaci v přehledech a metrikách, vyhodnocování reklamních kampaní, identifikaci slabých míst na webu, vytváření vlastních reportů a využití shromážděných dat pro segmentaci uživatelů a další cílení reklamy.

Hlavní naučené koncepty zahrnovaly pochopení webové analytiky, práci s reportovanými čísly, porozumění dimenzím, metrikám a segmentaci, event-based analytice a základním metrikám Google Analytics 4, orientaci v rozhraní Google Analytics 4, tvorbu vlastních reportů, sledování a vyhodnocení chování uživatelů na webu, měření e-commerce, značkování a měření reklamních kampaní a vytváření vlastních publika pro segmentaci uživatelů nebo cílení reklamy.

Kurz Google Analytics 4 Online se nezaměřoval na technické detaily, jako je nasazení, konfigurace, implementace, měřicí kód a jiné programátorské aspekty. Kvůli tomu jsme museli postoupit do Masterclass kola 🙂

Setkání tváří v tvář na Google Analytics 4 Masterclass

Google Analytics 4 Masterclass je dvoudenní intenzivní kurz, na kterém Honza předává komplexní znalosti o Google Analytics 4. Je určený pro pokročilé markeťáky, webové a datové analytiky, implementátory a všechny, kteří chtějí skutečně ovládnout GA4 do detailu. Kurz zahrnuje širokou škálu témat, od základních principů až po pokročilé technické postupy.

Setkání tváří v tvář v Google Analytics 4 Masterclass v agentuře Taste

Honza se nám snažil vysvětlit a naučit používat a konfigurovat GA4, včetně detailního porozumění struktuře účtu, konfiguraci datového streamu, definici cílů a událostí, měření e-commerce, implementaci pomocí Google Tag Manageru, cross-device měření. Dozvíte se, jak funguje sémantický datalayer, server-side trackování, import dat, strategie měření, co je BigQuery, zajímavosti kolem GDPR a mnoho dalšího. Kurz také poskytuje přehled o integraci GA4 s dalšími nástroji, jako je Google Ads, a nabízí vhled do budoucích vývojových směrů.

Druhý den byl pro mě náročnější, přiznávám. Prošli jsme si BigQuery a způsob dotazování pomocí SQL. Podrobně jsme prošli různé události, poslechli si, co všechno je vhodné měřit a jaké jsou osvědčené postupy. Dozvěděli jsme se, jak měřit transakce a události v e-shopech.

Super školení

Dostali jsme rozsáhlé informace ke školení, tištěnou verzi prezentace a další zdroje pro samostudium. Nejen že školení je informačně nabité, ale na Masterclass se také velmi dobře najíte! 🙂

Vývoj digitálního marketingu je neustálý a vyžaduje neustálé aktualizace a přizpůsobování se novým trendům. Nejen pro SEO konzultanty je důležité nezůstat pozadu a držet krok s novými nástroji a technologiemi, které přináší vylepšení měření výkonu a analýzu dat. Jedním z důležitých přírůstků v oblasti analýzy webu je právě Google Analytics 4 (GA4).

Poznámky pod čarou

Co je Google Analytics 4?

Od roku 2005 nám společnost Google pomáhá s analytickými daty prostřednictvím nástroje Google Analytics. Ale v roce 2019 začaly věci nabírat nový směr. Google přišel s betaverzí nové podoby Analytics, kterou nazval tak, že by jen těžko získal oblíbenost mezi jazykovědci 🙂 – App + Web. A právě tato verze, po několika měsících broušení a ladění, v říjnu 2020 proměnila svoji podobu a stanovila nový standard pod jménem Google Analytics 4.

Google Analytics 4 (GA4) je nejnovější verze Google Analytics, která je zaměřená na „data-driven“ přístup. Představuje zcela nový způsob sledování a analýzy dat, který se zaměřuje na uživatele a jejich chování napříč různými zařízeními a platformami.

Změny a nové funkce

GA4 přináší řadu nových funkcí a vylepšení. Zde jsou některé z nich:

  • Event-driven data model – GA4 je postaven na event-driven datovém modelu. To znamená, že vše, co uživatel na webu udělá, je zaznamenáno jako událost. To umožňuje podrobnější sledování chování uživatelů.
  • Reporting Life Cycle – nabízí možnost analýzy vstupu uživatelů do konverzního trychtýře a jejich chování během něj. Nový model, který je založen na událostech, vám dále umožňuje vytvářet přehledy o uživatelích a událostech, místo o relacích, jak jste byli zvyklí v předchozí verzi Universal Analytics (UA).
  • Cross-platform tracking – Sledování nebo měření napříč platformami se týká měření úspěšnosti marketingu napříč kanály. Zákazník může například začít na webu a skončit v aplikaci. Nebo lidé mohou vidět vaše produkty v aplikaci a před nákupem si je budou chtít prohlédnout na větší obrazovce.
  • Cross-domain measurement – Měření ve více doménách umožňuje správně připsat aktivitu jednomu uživateli, i pokud probíhá ve více doménách.
  • Improved predictive analytics – GA4 nabízí vylepšené prediktivní analytické nástroje. Prediktivní metrika příjmů předpovídá očekávané příjmy ze všech nákupních konverzí v následujících 28 dnech od uživatele, který byl aktivní v posledních 28 dnech.

Zdroje a materiály

O čem ještě píšu

Napište nám komentář